Już trzeci miesiąc z rzędu obserwujemy rekordową liczbę miesięcznie podłączonych zestawów VR, zarówno pod względem proporcji, jak i łącznej liczby.
W tym miesiącu liczba ta osiągnęła 2,3% użytkowników Steam, co przekłada się na nieco ponad 2,92 miliona headsetów.
Aby zrozumieć skalę wzrostu należy przypomnieć, że osiągnięcie 1 miliona zestawów podłączonych miesięcznie zajęło 41 miesięcy, ale zaledwie 11 miesięcy zajął wzrost o parwie 2 miliony, co daje łącznie 2,92 miliona zestawów VR podłączanych miesięcznie.
Z roku na rok liczba tych zestawów wzrosła o 110%. Historycznie rzecz biorąc, tuż po świętach często obserwuje się gwałtowny wzrost liczby użytkowników wirtualnej rzeczywistości na Steamie (biorąc pod uwagę osoby kupujące w okresie świątecznym - wypróbowujące nowe technologie), ale tym razem obserwujemy trwały wzrost nawet trzy miesiące po świętach.
Patrząc na zestawienie poszczególnych zestawów VR używanych na Steamie, widzimy, że Quest 2 kontynuuje silny wzrost w porównaniu z innymi, obecnie posiadając 24,25% (+ 1,34%) comiesięcznego udziału na Steamie.
Jak wyglądało to dla innych zestawów? Otóż Valve Index i Windows Mixed Reality były zwycięzcami jeśli chodzi o wzrost ich udziału na Steam, odpowiednio 16,37% (+ 0,37%) i 6,50% (+ 0,35%). Większość zysków przypadła na HTC Vive - 12,24% (–0,81%), Rift S - 20,96% (–0,62%), oryginalny Quest - 5,74% (–0,35%) oraz oryginalny Rift - 7,07 % (–0,33%).