VR w edukacji

Nowy produkt jest wynikiem szeroko zakrojonych konsultacji i współpracy z nauczycielami, badaczami i zewnętrznymi programistami pracującymi w przestrzeni edukacyjnej na całym świecie.

 

 

 

Spośród wszystkich odmian nowej technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna, mieszana i rozszerzona, które mogą okazać się transformacyjne, potencjał dla edukacji jest jednym z najbardziej ekscytujących. 

 

Dla większości z nas uczenie się ma charakter społeczny - uczymy się od innych i z innymi oraz na podstawie ich doświadczeń. Chodzi o interakcję i dyskusję, tak samo jak o przyswajanie faktów. Właśnie dlatego wyjątkowe poczucie obecności we wspólnym środowisku, jakie tworzą te technologie, może mieć tak duży wpływ na edukację.

 

Umożliwiają one również czynności, które są niemożliwe w świecie fizycznym. Zamiast opowiadać uczniom, jak wyglądały dinozaury, mogą chodzić wśród nich. Wirtualne laboratoria naukowe mogą być budowane i wypełniane sprzętem, na który większość szkół nigdy nie byłaby w stanie sobie pozwolić. Klasy mogą udać się na wycieczki do najlepszych muzeów, bez względu na to, jak daleko się znajdują. Mogą też być wykorzystywane do podejmowania ryzyka związanego z niebezpiecznymi lub kosztownymi szkoleniami technicznymi lub zawodowymi.
Te i inne zastosowania znajdziesz w naszym rozwiązaniu https://zenonvr.com/laboratorium-vr

 

Tempo zastosowania wirtualnej rzeczywistości nieustannie rośnie, a coraz więcej szkół wyższych i instytucji włącza je do swoich programów nauczania. Na przykład:

 

  • Uniwersytet Stanowy w Nowym Meksyku uczy wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, przenosząc studentów do wirtualnych miejsc zbrodni, aby dowiedzieć się jak najlepiej prowadzić dochodzenie.
  • Uniwersytet Stanforda wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do uczenia studentów Business School umiejętności miękkich, takich jak prowadzenie trudnej rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Uniwersytet w Glasgow uczy nauk przyrodniczych, umieszczając studentów w wirtualnych jelitach żeby zobaczyć jak organizm walczy z bakteriami.

 

Istnieje również rosnąca baza badawcza pokazująca, że nauka w VR może poprawić wyniki uczniów, a także ich poziom zaangażowania, frekwencji i satysfakcji. W 2022 r. Morehouse College poinformował, że studenci, którzy uczyli się w VR, uzyskali średni końcowy wynik testu na poziomie 85, w porównaniu z 78 w przypadku nauki osobistej. Ankieta przeprowadzona przez XR Association wykazała, że 77% nauczycieli uważa, że technologie te rozbudzają ciekawość i zwiększają zaangażowanie w zajęcia.

 

Aby ułatwić pracę nauczycielom, jeszcze w tym roku producenci w branży VR wprowadzą nową ofertę produktów dedykowanych edukacji. Pozwoli to nauczycielom, trenerom i administratorom na dostęp do szeregu aplikacji i funkcji edukacyjnych oraz umożliwi im zarządzanie wieloma urządzeniami jednocześnie bez konieczności aktualizowania i przygotowywania każdego urządzenia w klasie lub środowisku szkoleniowym indywidualnie. Pozwoli to nauczycielom zaoszczędzić czas, a uczniom od razu założyć gogle VR i rozpocząć pracę.

 

Dostawcy usług edukacyjnych i szkoleniowych stanowią znaczący rynek dla produktów technologicznych i widać rosnącą liczbę deweloperów tworzących i wydających aplikacje skierowane do tego sektora. Chociaż wykorzystanie technologii immersyjnych w tych środowiskach jest wciąż na wczesnym etapie, istnieje duże prawdopodobieństwo przyjęcia ich na znacznie szerszą skalę. 

 

Wirtualna rzeczywistość rewolucjonizuje edukację, oferując nauczycielom narzędzia, które pozwalają na przeprowadzanie zaawansowanych lekcji bez potrzeby posiadania drogich, wyspecjalizowanych pracowni. Dzięki VR, nauczyciele nie muszą inwestować w kosztowne materiały czy aparaturę, co jest szczególnie istotne w szkołach o ograniczonych budżetach. VR umożliwia przeprowadzanie eksperymentów w kontrolowanym, cyfrowym środowisku, co jest bezpieczne dla uczniów, gdyż eliminuje ryzyko związane z realnymi doświadczeniami, takimi jak prace z substancjami chemicznymi czy zaawansowanymi maszynami.

 

Dodatkowo, wirtualna rzeczywistość jest niezwykle efektywna czasowo. Uczniowie nie muszą spędzać czasu na przygotowywaniu i sprzątaniu po eksperymentach, co jest typowe dla tradycyjnych lekcji laboratoryjnych. Wystarczy założyć gogle VR, aby natychmiast przenieść się do wirtualnego laboratorium i rozpocząć naukę. To sprawia, że lekcje są bardziej dynamiczne i mogą być łatwo dostosowane do różnych potrzeb edukacyjnych i różnorodności tematycznej.

 

Nazwa i funkcje produktu zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach.